2014年7月22日 星期二

大里樂齡「唱老歌El Condor Pasa學英文」課程,開始招生,歡迎報名,2014/7/24起每週四AM 10:40~12:00只學唱一首,隨時可以開始學,請電24823208洽詢,江理事長!




El Condor Pasa(老鷹之歌)

I'd rather be a sparrow than a snail.
我寧可是只麻雀,也不願做一隻蝸牛
Yes I would.
沒錯,我會這樣選擇
If I could,
如果我可以
I surely would.
我是真的會如此選擇
I'd rather be a hammer than a nail.
我寧可是支鐵錘,也不願是一根鐵釘
Yes I would.
沒錯,我會這樣選擇
If I could,
如果我可以
I surely would.
我是真的會如此選擇

Away, I'd rather sail away
我願航行到遠方
Like a swan that's here and gone
像來了又去的天鵝
A man gets tied his feet on the ground
一個人如果被束縛在地上
It gives the world
他會向世界發出
It's saddest sound,
最悲傷的聲音
It's saddest sound.
最悲傷的聲音

I'd rather be a forest than a street.
我寧可是座森林,也不願是一條街道
Yes I would.
沒錯,我會這樣選擇
If I could,
如果我可以
I surely would.
我是真的會如此選擇
I'd rather feel the earth beneath my feet,
我寧可感受大地就在我的腳下
Yes I would.
沒錯,我會這樣這樣選擇
If I could,
如果我可以
I surely would.
我是真的會如此選擇

Away, I'd rather sail away
我願航行到遠方
Like a swan that's here and gone
像來了又去的天鵝
A man gets tied up to the ground
一個人如果被束縛在地上
He gives the world
他會向世界發出
Its saddest sound,
最悲傷的聲音
Its saddest sound.
最悲傷的聲音

沒有留言: