2014年7月26日 星期六

大里樂齡「唱老歌House the Rising Sun學英文」課程,開始招生,歡迎報名,2014/7/24起每週四AM 10:40~12:00只學唱一首,隨時可以開始學,請電24823208洽詢,江理事長!



There is a house in New Orleans
They call the Rising Sun
And it's been the ruin of many a poor boy
And God I know I'm one

My mother was a tailor
She sewed my new blue jeans
My father was a gambling man
Down in New Orleans

Now the only thing a gambler needs
Is a suitcase and trunk
And the only time he's satisfied
Is when he's on a drunk

Oh mother, tell your children
Not to do what I have done
Spend your lives in sin and misery
In the House of the Rising Sun

Well, I got one foot on the platform
The other foot on the train
I'm going back to New Orleans
To wear that ball and chain


Well, there is a house in New Orleans
They call the Rising Sun
And it's been the ruin of many a poor boy
And God I know I'm one


在紐奧良有一間屋子
人們都叫它"日昇之屋"
很多窮人的孩子都在此毀掉一生
我知道,我就是其中一個

我的母親是個裁縫
是她把我的新牛仔褲補好的
我的父親是個賭鬼
在紐奧良南方

現在,這個賭鬼唯一需要的
是行李箱與大皮箱
他唯一感到滿足的時候
是他喝醉的時候

噢!媽媽,告訴孩子們
別步我的後塵
在罪惡與悲慘中度過餘生
在那"日昇之屋"

我一腳踏在月台
另一腳踏在火車車廂上
我正要回到紐奧良
回去戴上腳銬與鎖鏈

在紐奧良有一間屋子
人們都叫它"日昇之屋"
很多窮人的孩子都在此毀掉一生
我知道,我就是其中一個

沒有留言: